Stikkord

,

Har hatt problemer med ryggen min så lenge jeg kan huske. Når jeg gikk gravid med lilleknert fikk jeg ganske tidlig bekkenløsning. Tenkte at jeg kom til å slite kraftig med det etterpå også. Men det har gått overraskende bra. Jobber jo i barnehage og. Selvom det er på stor avd. hender det jo at man må løfte og bære noe.

Har jo kjent litt inni mellom. Men ikke så mye som det var. Har vært stiv i nakken og sånn og. Men det er liksom så normalt for meg. Konstant stiv oppi der og oppover til hode,så tenker ikke så mye på det.

Begynte å kjenne litt for 2 uker siden på ryggen min. Har jo vært mye hjemme og bært på lilleknert og sist lørdag lukka busssjåføren dørene i bussen før vi hadde komt oss ut. Måtte vri meg litt sånn at døra ikke skulle smelle i knerten,så da smalt den heller i mitt kne og ryggen. Var nok det som gjorde litt utslag for at jeg var hjemme både mandag og tirsdag forrige uke.

Igår hadde jeg time hos naprapat. Han sa jeg var ganske skreiv. Masse spenninger fra nakken og opp til hode. Noe som er litt logisk siden jeg har konstant vondt i hode.

Tingen var at jeg ikke pusta med magen,men stresspusta fra brystet. Sånn at brystmusklene overanstregte seg og ble stive,som fikk nakken og skuldrene mine til å trekke seg framover. Og da begynner musklene bak i nakken og jobbe for å trekke de tilbake igjen. Og da blir det stiv nakke som går helt opp til hode og gjør hodevondt.Veldig logisk da!! Vet jo at pusting fra magen er best. Men har aldri tenkt på at de kan gi sånne vondter om man ikke gjør det.

Så vi knekka og knødde og jeg fikk et par nåler i nakken og i fingrene. Fikk tips til en øvelse jeg skal gjøre i 40sek hver morgen og kveld for å strekke ut musklene i brystet. Så skal jeg gå der 4 ganger til. Håper det fikser deg.

Er vertfall øm og støl i hele ryggen og rompa idag :P