Stikkord

, , ,

Da har jeg fiksa oppi bildene mine. Sinnsykt dill. Men nå har jeg orden. Så nå blir det ikke flere tabber igjen :P

Har strikka litt i det siste og. Det jeg får tid til.

Grisetøflene venter på å få sydd på neser,ører,hale og øyne. Så de gidder jeg ikke å legge ut bilde av. Men jeg har værtfall strikket 3par. Søte er det :)

Så ble det en lue. En fin gressgrønn baggy lue. Litt usikker om jeg skal ha den selv eller ikke. Grønnfargen på bilde lyver litt. Den er finere i virkeligheten :)

Intuitive lue (Ravelry link)

Knerten syns vertfall dette var en kul lue ;) Fargen viste seg bedre også på dette bilde.

Så ville sambo ha lue. Så jeg fikk han til å gå innpå Ravelry.com å søke etter og finne en lue han syns var grei. Fant mønster. Ganske enkel lue. Men oppskriften var feil. Så jeg linker ikke til det mønsteret nå. Om noen vil ha det,så kan jeg heller gi link og fortelle hvor det er feil. Om jeg husker det.

Lett lue. Og sambo ble fornøyd :)

Han ønska seg også plutselig sokker. Tingen var at han kjøpte noe garn til meg i julekalenderen som han ville jeg skulle lage tøfler av. Men så nå ville han ha sokker. Så da prøvde jeg meg på en litt andeledes sokke-strikke metode. Nemlig tå-opp sokker. Sokker strikket fra tåen og opp! Gikk heilt greit det. Men fy sokker er kjedelige å strikke når de skal være så sabla lange mannesokker :P

Brun og rød-stripete sokker.

Så fikk jeg endelig et så og si greit bilde av lilleknert med hele monster-settet på. Var jo litt vanskelig siden han aldri står i ro.

Men her er resultatet.

Han er vertfall utrolig søt i de <3

Onsdag i forrige uke drog jeg og sambo på en liten roadtrip. Målet var å handle garn fra Sandnes uldvarefabrikk og utsalget til Viking Garn på Oltedal. Fikk tar i masse fint fra Sandnes garn. Så gikk turen videre. Vi kom litt feil ut på veien til Oltedal. Så den turen som skulle ta 20-30min ble på over en time. Og når vi kom frem. Så var det jammen meg stengt! :S Men jeg fant meg en liten haug med viking garn på en liten butikk på Bryne. Så jeg fikk det jeg skulle.

Fornøyd med fangsten ;)

Å jeg har «bare» pakka ned en stapp full søppelsekk full av garn. Så jeg har så det rekker fremover vil jeg tro :)