Da er julaften forbi og jeg kan vise bilder av årets strikkede julegaver.

Hadde en kjempe fin julefeiring med familien til sambo. Knerten kosa seg kjempe masse. Og dagen var egentlig redda etter han hadde åpna første pakken. Fra nissen. En rød brannbil. Og den har han venta på lenge. Helt siden han fant den i en pose i trappa. Før nissen hadde klart å pakka den inn. Han har sikkert snakka om den hver dag siden den ble funnet. Og at han gleda seg til nissen kom med den røde brannbilen. Og den har blitt godt «lekt med» også :)

Vi fikk en haug med ting. Jeg har ikke helt oversikten egentlig. Ting ble pakka ned i en stor eske og vi har vært syke så og si hele romjula,så gavene står forsatt i eska. Formen er greiere idag. Så skal prøve meg på å sortere litt i kveld.

Jeg husker vertfall at jeg fikk fleecekjole fra min kjære <3 Den jeg hadde ønska meg. Og sambo fikk playstation spillet han ønska seg så utrolig. Så alle ble fornøyde. Og det vanka mye trysil sokker og kaffe i pakkene våre. Noe som er veldig velkommet hos oss ;)

Her er årets produksjon fra min side. Har fått fornøyde tilbakemld fra de alle. Og det er jo kjempe kos :D

Her kommer det noen luer jeg har strikket til søskenbarna mine.

Ikke så lett å se på bildene. Men disse to er det brem på.

Noen enkle luer med mønster på. Så fikk jeg prøvd meg på det og :)

Lillesøster fikk egendesigna hals og gode lange votter av litt forskjellige oppskrifter. Hun ble fornøyd med de ;)

 

Mannen til min bestevennine hadde lyst på en lue. Men fant ikke noen som han likte i butikken. Så jeg prøvde meg på en. Denne fant jeg på dropsdesign.no Han var veldig fornøyd,og lua var helt perfekt. Sånn gleder hjerte mitt <3

Småjentene til bestevennina mi og mannen måtte jo og få litt hjemmestrikka. Bestevennina mi er jo kjempe flink til å strikke selv også. Men jeg syns det er så veldig gøy å gi. Og hun ble super glad. Det som var det kjekkeste var at de hadde fått og kjøpt så masse klær som var i samme fargenyansene. Så var jammen meg et blinkskudd ;) Hjelmlue og smetteskjef i kjempe fin lillafarger.

 

Tanteungene er det alltid kjekt å strikke til. Dette året ble det til de to største. Herlig godt og varmt alpakka fra sandnesgarn. Og en herlig lilla farge. Lue og leggvarmere til hun største. Og lue og nøstebarn-hals med en liten vri til hun minste. Mammaen ble vertfall glad ;)

Det var det. Ble nå ganske fornøyd og jeg da :D Neste gang skal jeg begynne enda litt tidligere. Planen var egentlig å sy kjoler til bestevennina mi sine jenter og tantetrollene mine. Men det gikk i vasken. Så det ble panikk-strikking 2 uker før jul :)

Til neste år skal jeg ta på meg litt større prosjekter. Da ønsker jeg meg en marius-genser til meg selv. Knerten skal få pingvin dress fra dalegarn,og sambo har sagt han ønsker seg litt den space invaders genseren fra Arne & Carlos. Så det blir litt større prosjekter ja. Håper bare jeg får det til da ;)

