Midt inni påskestrikkingen fant jeg ut at jeg ikke eide gult garn. Stakk ut å skulle handle noen få nøster på sparkjøp. Men de var jo selvfølgelig utsolgt ;)

Det var ikke sånn krise,så jeg orka ikke å kjøre rundt for å finne litt gult garn. Så når jeg kom hjem,så fant jeg ut at jeg ville prøve å farge.

Så da begynte forandringen av et lite nøste hvitt garn.

En bolle med varm vann (nesten kokende) Så en dæsj med Lemon Yellow konditor farge oppi.

Syns den ble litt for lys gul. Så jeg leita frem en annen gulfarge vi hadde. Golden Yellow. Delte nøste oppi 2 (så godt som mulig)

Ble en del mer orange den andre fargen. Men det gjør ikke noe.

Ferdig resultat. Hvert nøste er ca på 20gr.

Syns dette var ganske kjekt. Men er ikke noe jeg kommer til å gjøre veldig mye. Men når man trenger en liten slump av en farge man ikke har,så er det jo veldig greit.

Leste litt etterpå på andre nettsider at man burde bruke eddik oppi også. Det gjorde da ikke jeg. Men da vet jeg dette til evt neste gang ;)

Hva garnet skal brukes til? Har enda ikke bestemt meg. Muligens noen fine påske-egg?

