Da var det jammen meg blitt sommer-ferie på meg også. 4 hele uker. Og det skal bli så godt!
Lilleknert tar ikke ferie helt enda. Vi skal bruke denne første uka av ferien til å gjøre mest mulig i huset. Kjøkkenet kommer 1 juli,så da skal vi prøve å få bli ferdig malt der inne.
Det begynner å komme seg nå. Skal bli herlig å bli ferdig!

Sommer ferie ja. Hvor er egentlig sommeren i år? Vertfall ikke her. Vi har en og to dager med sol inni mellom. Så kommer regnet igjen. Tror ikke vi enda har gått med shorts ute.
Jeg sier det jeg sa i påsken. Det er vel nå vi får sommeren. Og jammen tror jeg ikke det er tilfelle også. Det var DA det var sommervarme!

Men mens vi venter på sommeren så får vi strikke litt sommerlig.

Ifjor,når vi bodde i Sandnes. Var vi på utsalg på Sandnes Ullvarehus. Jeg kjøpte inn bomullsgarn som jeg hadde tenkt jeg skulle strikke en shorts til lilleknert av. Fant en oppskrift på en søt en på Ravelry Men det ble bare med det. Så har det ligget der da,i samlingen,til nå nylig.

Så da begynte jeg da. På denne shortsen,som jeg syns ble rarere og rarere etter hvert som jeg strikka på den. Altså formen var fin.. Men maskeantallet var jo helt bortevekk. Jeg fella til og med en del før jeg begynte med vrangborda oppe.
Men måtte innse når jeg ble ferdig at det ble en fiasko!

Oppskrift: Baby Bloomers fra Purl Bee

Garn: Mandarin petit fra Sandnes Garn

Pinne: 2,25mm og 3mm

Her kan det selvfølgelig ikke være noe galt med oppskriften. Heller gjerne meg som ikke er helt vandt til å strikke med bomullsgarn. Faktsik så var det første gang. Men denne shorten passa til lilleknert i lengden. Men rundt livet kunne eg snurre den rundt 2 ganger ;)

Så da fant jeg ut at jeg skulle lage min egen lille oppskrift på shorts. Veldig enkel en. Og den passa heldigvis! ;)

Oppskrif: Min egen

Garn: Viking melkefiber garn

Pinne: 2,25mm og 3mm

Gram: ?

Speider etter solen. Var fint vær og sol idag når vi sto opp. Og jeg tenkte shortsvær med en gang. Men nå er det overskya igjen gitt.

Vi får smøre oss med tålmodighet,og håpe det kommer litt sommer til oss etterhvert!

Pinnekroken  har sommer-utfordring på bloggen sin,så da passa det jo godt med denne shortsen!

 

